loading...
بازی ورزش سرگرمی
علی باقریان بازدید : 171 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بارسلونا چگونه فينال را از دست داد


بارسلونا در فاصله دو روز دو شکست تلخ را تجربه کرد تا گوارديولا تجربه ارزشمند اما تلخي را بدست آورد.

پایان افسانه بارسا شروع آن درمقابل همین چلسی بود که بارسا ده نفره باناداوری پیروز شد واینک چلسی ده نفره بی حرف وحدیث بادفاع منسجم توانست پایان فوتبال زیبا رارقم بزند کاری که باشایستگی چهار روز قبل مورینیو کرد بااین تفاوت که دفاع رئال منطقی تر بود

  بارسلونا شب گذشته در ورزشگاه نيوکمپ و در مقابل ديده‌گان نزديک به 100 هزار تماشاگر کاتالاني به تساوي 2 بر 2 مقابل چلسي رسيد تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 3 بر 2 وداعي تلخي از ليگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

قهرمان 3 فصل اخير لاليگا و تيمي که در سال‌هاي اخير شاهد هنرنمايي آن در سطح جهان بوديم حالا يکي يکي جام‌ها را از دست مي‌دهد تا "تيکي‌تاکاي" تحسين برانگيز شاگردان پپ به دوران افول خود نزديک شود و شايد فوتبال جهان پايان عصر کاتالان‌ها را نظاره‌گر باشد. همان‌گونه که هواداران فوتبال پيش از اين ميلان دهه نود را به ياد مي‌آورند و دوران خاموشي آن تيم رويايي را از ذهن مي‌گذرانند.


بارسا در شرايطي گام در ميدان نيوکمپ گذشت که تنها در فاصله 3 روز مانده به اين بازي، ال‌کلاسيکو را از دست داده بود و آرزوي کسب قهرماني لاليگا را بر باد رفته مي‌ديد.


رويارويي مقابل چلسي آغاز شد و کاتالان‌ها براي اعاده حيثيت و شايد اثبات حقانيت فوتبال زيبا مقابل آبي‌هاي چلسي صف‌آرايي کردند. آن‌ها نمي‌خواستند در فاصله چند روز آرزوهاي هواداران خود را از دست رفته ببينند.


ابتداي ديدار تقريبا بازي تعادل داشت اما طبيعي بود بارسا براي رسيدن به گل بي‌قرار باشد. هواداران کاتالان براي رسيدن تيم محبوبشان به گل بي‌قراري مي‌کردند و 35 دقيقه صبر کردند تا بوسکتس دروازه چلسي را بگشايد. 2 دقيقه بعد تري اخراج شد تا بيش از پيش شرايط براي لندن‌نشينان سخت شود.


 


گلزني اينيستا در دقيقه 43 تمام آرزوهاي چلسي را نقش بر آب کرد و شايد خوش‌بين‌ترين هوادار اين تيم هم آرزوي شکست تيم محبوبش با اختلاف گل کم را در سر مي‌پروراند اما تنها در فاصله 3 دقيقه ورق برگشت و راميرس در واپسين دقايق نيمه اول به زيبايي بهت و سکوت را براي نيوکمپ به ارمغان آورد، حالا دي‌متئو مي‌دانست که نيمه دوم را چه خواهد کرد و چشمان "پپ" هواداران بارسا را مي‌ترساند.


در نيمه دوم دفاع صرف و مطلق چلسي مانع گلزني بارسا شد و پنالتي و شوت مسي هم دوبار به تير دروازه خورد تا شانس هم همراه پپ و شاگردانش نباشد. در اواخر ديدار نيز تورس تيرخلاص را بر پيکره نيمه‌جان بارسا شليک کرد تا کار تمام شود!


 


 حالا "پپ" شکست تلخي را پذيرا شده اما درس بزرگ و به يادماندني از ديدار مقابل شاگردان دي‌متئو آموخته است. آن‌جا که بازي 2 بر صفر به سود بارسا بود و کاتالان‌ها تيم حريف را 10 نفره مي‌ديدند، مي‌شد با آرام کردن شرايط بازي، نيمه اول را بدون دردسر به رختکن رفت تا در نيمه مربيان شرايط براي هر دو تيم متفاوت باشد. حملات دامنه‌دار آبي‌و اناري‌پوشان باعث غفلت آن‌ها از خط دفاع شد تا گلزني راميرس در واپسين دقايق نيمه اول، 3 دقيقه حسرت‌آميزي را براي پپ و شاگردانش به همراه داشته باشد.


شايد گروهي اين تفکر را محافظه‌کارانه بخوانند اما چه کسي است که از قدرت جادويي خط حمله بارسا خبر نداشته باشد. با توجه به نيروي تهاجمي  اين تيم و مقايسه آن با قدرت چلسي، همگان راي به برتري شاگردان گوارديولا مي‌دهند. نتيجه 2 بر صفر در آغاز نيمه دوم باعث مي‌شد لشکر 10 نفره چلسي به سمت دروازه بارسا حمله‌ور شود و ناخودآگاه دفاع اين تيم براي بازيکناني مانند سانچس و مسي باز مي‌شد و اين همان برگ برنده گوارديولا مي‌توانست باشد؛ اما درنهايت چنين اتفاقي رخ نداد تا "پپ" در کنفرانس مطبوعاتي اعتراف کند که " پس از برتري 2 بر صفر دست از اداره بازي برداشتيم و به حملات خود ادامه داديم. هميشه نمي‌‌توان هم چيز را باهم داشت و اين درسي است که زمان به شما مي‌دهد" و اين تجربه بزرگ اما تلخي بود که مربي جوان اسپانيايي آموخت.


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان جام ملتهای اروپا
    بهترین خواننده پاپ داخلی
    بهترین بازی کامپوتری
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 58
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 496
  • بازدید سال : 3,447
  • بازدید کلی : 79,462